CDB>FAQ>Dĺžka CK a vozovky>do 31.12.2013
Prejsť na navigáciu

do 31.12.2013

DĹŽKA CESTNEJ KOMUNIKÁCIE (CK):

1) Je dĺžka línie CK vyjadrená jej staničením od začiatku po koniec, nositeľmi staničenia CK sú jej medzikrižovatkové úseky a lúče v oblasti zložitých križovatiek. V prípade smerovo rozdelenej CK je nositeľom jej staničenia oddelená časť 1.

2) Z pohľadu centrálnej technickej evidencie CK predstavuje dĺžka CK súčet dĺžok uzlových úsekov, ktoré ju vytvárajú: medzikrižovatkových uzlových úsekov a uzlových úsekov tvorených lúčmi v oblasti zložitých križovatiek. V prípade smerovo rozdelenej CK je jej dĺžka tvorená súčtom dĺžok uzlových úsekov tvoriacich jej oddelenú časť 1.

Dĺžky cestných komunikácii sú verejne prístupné údaje v štatistických výstupoch CDB (Prehľad údajov o sieti cestných komunikácií SR) , ktoré spracúva Cestná databanka.      

 

DĹŽKA VOZOVKY:

1) Je určovaná pre potreby vyjadrenia plochy vozovky, to znamená, že dĺžka VOZOVKY úsekov tvoriacich líniu príslušnej CK nemusí byť totožná s dĺžkou úsekov tvoriacich líniu CK (v smere orientácie CK, bez križovatkových vetiev).

Dĺžka CK a vozovky

2) Pre potreby SHV (systém hospodárenia s vozovkami ) je dĺžka vozovky príslušnej CK vyjadrená dĺžkou vozovky VŠETKÝCH úsekov, ktoré prislúchajú danej CK, t.j. vrátane úsekov v protismere orientácie CK (pri smerovo rozdelených CK) a vrátane križovatkových vetiev.

3) V križovatkách CK je dĺžka vozovky započítaná v plnej dĺžke len pre CK najvyššieho dopravného významu. Dĺžky vozoviek pre CK nižšieho dopravného významu sa počítajú od hrán spevnenej časti vozovky CK najvyššieho dopravného významu.


Z obrázku na uvedenom príklade je zrejmé, že:

1. V prípade smerovo nerozdelenej komunikácie bez vetiev je dĺžka vozovky menšia ako dĺžka komunikácie.

a ďalej platí:

2. V prípade smerovo rozdelenej komunikácie (smer 1, smer 2 a križovatková vetva) dĺžka vozovky je väčšia ako dĺžka komunikácie.

 

Dĺžky vozoviek sú verejne prístupné údaje v štatistických výstupoch CDB (Prehľad údajov o sieti cestných komunikácií SR) , ktoré spracúva Cestná databanka. 

a taktiež v dokumentoch spracované oddelením SHV pravidelne raz ročne. (Prehľad stavu ciest I., II., III. triedy  – na základe hlavných prehliadok)

Publikované: 19.3.2014


<september 2021>
poutstštpisone
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910

Aktuálne

TP 103 pre nadrozmernú dopravu

TP 103 pre nadrozmernú dopravu

21.05.2021

Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky s účinnosťou od 20.5.2021 schválilo technický predpis TP 103 – Nadmerná a nadrozmerná doprava. Ďalšie informácie o určovaní trás pre prepravu nadmerných a nadrozmerných nákladov sa nachádzajú v sekcii Prepravné trasy.

Viac…

Stav aktualizácie - apríl 2021

Stav aktualizácie - apríl 2021

28.04.2021

V mesiacoch marec – apríl 2021 boli vykonané aktualizácie základných prehľadových máp, štatistické výstupy v tabuľkovej forme so stavom dát cestnej siete k 1.1.2021. Pre lepšiu orientáciu uverejňujeme zoznam aktualizovaných dokumentov aj s odkazmi na ich umiestnenie.

Viac…

Aktualizácia údajov CTEC

Aktualizácia údajov CTEC

20.03.2021

Dňa 19.3.2021 na Portáli IS MCS bola zverejnená aktualizácia údajov centrálnej technickej evidencie ciest so stavom údajov k 1.1.2021. Tieto údaje reprezentujú stav údajov cestnej siete SR za rok 2020; k tomuto stavu budú následne spracované datasety, štatistické výstupy a mapové dokumenty, ktoré budú postupne zverejňované na webovej stránke odboru cestnej databanky. Viac…

Odkazy

  • Užitočné odkazy
  • Autorské práva
  • Mapa stránky
  • Technická podpora
  • Vyhlásenie o prístupnosti