Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

Únosnosť vozovky (Kuab)

Diagnostické zariadenie Kuab slúži na meranie priehybu a hodnotenie únosnosti vozovky. Deflektometer FWD je zariadenie na rázovú zaťažovaciu skúšku vozoviek generujúce zaťaženie pádom bremena na tlmiace podložky uložené na povrchu kruhovej zaťažovacej dosky, ktorá je v kontakte s podložím alebo vozovkou. Detaily o meracom zariadení je možné získať v sekcii O nás/ Zber údajov/ Kuab.

Merania zariadením KUAB FWD a výpočty sa riadia TP 031 – Meranie a hodnotenie únosnosti asfaltových vozoviek pomocou zariadenia FWD KUAB (pôvodne TP 01/2009, účinnosť od 1.5.2009 )

Z merania diagnostickým zariadením Kuab FWD sú evidované tieto údaje:

staničenie v meraní    

vzdialenosť v metroch od začiatku merania

modul pružnosti E    

vypočítaný ekvivalentný modul pružnosti v MPa

kontaktná sila    

sila použitá pri meraní hodnôt priehybu

priehyb 0    

priehyb vozovky v µm zaznamenaný 1. snímačom umiestneným typicky 0 mm od osi zaťažovacej dosky

priehyb 1    

priehyb vozovky v µm zaznamenaný 2. snímačom umiestneným typicky 300 mm od osi zaťažovacej dosky

priehyb 2    

priehyb vozovky v µm zaznamenaný 3. snímačom umiestneným typicky 450 mm od osi zaťažovacej dosky

priehyb 3    

priehyb vozovky v µm zaznamenaný 4. snímačom umiestneným typicky 600 mm od osi zaťažovacej dosky

priehyb 4    

priehyb vozovky v µm zaznamenaný 5. snímačom umiestneným typicky 900 mm od osi zaťažovacej dosky

priehyb 5    

priehyb vozovky v µm zaznamenaný 6. snímačom umiestneným typicky 1200 mm od osi zaťažovacej dosky

priehyb 6    

priehyb vozovky v µm zaznamenaný 7. snímačom umiestneným typicky 1500 mm od osi zaťažovacej dosky

priehyb 0 TF    

priehyb vozovky prepočítaný na porovnávaciu silu 50 kN a teplotu 20°C 1. snímača

priehyb 1 TF    

priehyb vozovky prepočítaný na porovnávaciu silu 50 kN a teplotu 20°C 2. snímača

priehyb 2 TF    

priehyb vozovky prepočítaný na porovnávaciu silu 50 kN a teplotu 20°C 3. snímača

priehyb 3 TF    

priehyb vozovky prepočítaný na porovnávaciu silu 50 kN a teplotu 20°C 4. snímača

priehyb 4 TF    

priehyb vozovky prepočítaný na porovnávaciu silu 50 kN a teplotu 20°C 5. snímača

priehyb 5 TF    

priehyb vozovky prepočítaný na porovnávaciu silu 50 kN a teplotu 20°C 6. snímača

priehyb 6 TF    

priehyb vozovky prepočítaný na porovnávaciu silu 50 kN a teplotu 20°C 7. snímača

druh vozovky    

udáva druh vozovky v mieste merania; môže nadobúdať nasledovné hodnoty:

P – polotuhá

N – netuhá

teplota vzduchu    

teplota vzduchu v okamihu merania

teplota vozovky    

teplota vozovky v okamihu merania

pruh    

jazdný pruh, v ktorom bolo meranie vykonané; pozri Jazdný pruh

krok merania    

opakovacia frekvencia záznamov merania

dátum merania    

dátum a čas výkonu merania

 

Aktualizované: 25.1.2018 

Publikované: 4.9.2017


<február 2024>
poutstštpisone
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829123
45678910

Aktuálne

Workshop pre správcov -2024

Workshop pre správcov -2024

13.02.2024

Úsek technického rozvoja, ako vykonávateľ centrálnej technickej evidencie pozemných komunikácií SR, systému hospodárenia s vozovkami a mostami pripravuje aj tento rok pracovné stretnutie / workshop pre správcov pozemných komunikácií - v týždni od 18.3.2024 do 22.3.2024.

Viac…

Aktualizácia hodnôt dĺžok úsekov RS

Aktualizácia hodnôt dĺžok úsekov RS

28.11.2023

Od septembra 2023 prebieha úprava hodnôt evidenčných dĺžok úsekov referenčnej siete (RS) evidovaných v centrálnej technickej evidencii pozemných komunikácií (CTEPK). Úpravy sú vykonávané postupne, s predpokladaným ukončením v mesiaci marec 2024. Viac…

Stav aktualizácie 2023

Stav aktualizácie 2023

26.07.2023

 V mesiacoch marec-júl 2023 boli vykonané aktualizácie základných prehľadových máp, štatistické výstupy v tabuľkovej forme so stavom dát cestnej siete k 1.1.2023. Pre lepšiu orientáciu uverejňujeme zoznam aktualizovaných dokumentov aj s odkazmi na ich umiestnenie.

Viac…

Odkazy

  • Užitočné odkazy
  • Autorské práva
  • Mapa stránky
  • Technická podpora
  • Vyhlásenie o prístupnosti