Prejsť na navigáciu

Most

Most je miesto mimoúrovňového križovania cesty s inou cestou alebo prírodnou alebo antropogénnou prekážkou.

Mosty sa ďalej členia na jednotlivé dilatačné celky, ktoré predstavujú najmenšiu evidenčnú jednotku mosta.

O moste sú evidované tieto nasledovné údaje:

správcovské číslo

číslo mosta v evidencii správcu

identifikačné číslo mosta    

číslo mosta v Centrálnej technickej evidencii ciest

názov mosta    

názov mosta podľa názvu stavebného objektu z predmetnej stavby

je most pamiatkou    

udáva, či je most v niektorom zo zoznamov objektov chránených ako pamiatka;

Vyberie sa jedna hodnota, ak ju most spĺňa. V opačnom prípade je nevyplnená.

investor    

názov investora stavby podľa zmluvy o dielo

zhotoviteľ    

názov zhotoviteľa stavby podľa zmluvy o dielo s uvedením obchodného mena a mesta sídla

zaťažovacia trieda STN    

zaťažovacia trieda podľa STN, pre ktorú bol most navrhnutý alebo zaťažovací model podľa EC

rok postavenia    

rok, v ktorom bola dokončená stavba mosta a uvedená do prevádzky

obstarávacia cena    

obstarávacia cena mosta podľa zmluvy o dieloa jej dodatkov

počet otvorov    

počet mostných otvorov, pričom mostný otvor je každý voľný priestor pod mostom, ktorý umožňuje prietok, prejazd, priechod alebo priehľad naprieč mostom a je ohraničený hore nosnou konštrukciou, po stranách dvomi alebo aspoň jednou mostnou podperou, prípadne i čiastočne pätkou klenby alebo oblúka, svahom zemného telesa alebo terénom

dĺžka premostenia    

vodorovná vzdialenosť líc krajných opôr, koncov previsnutých mostných polí, príp. krajných vnútorných líc rúrových mostov, meraná v osi nosnej konštrukcie mosta a to pri hornej hrane úložných prahov alebo blokov (kvádrov), pod pätkami oblúkov alebo klenby, pod nábehmi rámov, vo votknutí šikmých stojok, v mieste najväčšej svetlosti krajných rúr a pod.

dĺžka nosnej konštrukcie    

vzdialenosť medzi lícami nosnej konštrukcie v dilatačných škárach (meraná v osi nosnej konštrukcie mosta);

Pri mostoch bez krajných záverov alebo pri mostoch s presypanou nosnou konštrukciou sa uvádza dĺžka nosnej konštrukcie ako vzdialenosť rubu krajných opôr.

voľná šírka mosta    

najmenšia šírka meraná kolmo k osi mosta medzi vnútornými lícami stálych bočných prekážok (vyšších ako 20 cm), medzi záchytnými bezpečnostnými zariadeniami, osvetľovacími stožiarmi a pod.

šírka medzi obrubami    

najmenšia šírka meraná kolmo k osi mosta medzi vnútornými lícami zvýšených obrúb. Ak sa na objekte zvýšené obruby nevyskytujú, je šírka medzi zvýšenými obrubami rovná voľnej šírke mosta

plocha nosnej konštrukcie    

vypočítaná ako súčin dĺžky nosnej konštrukcie a šírky nosnej konštrukcie (pre nepravidelný tvar sa uvádza skutočná plocha nosnej konštrukcie)

plocha mosta    

vypočítaná ako súčin dĺžky premostenia a šírky mosta (pre nepravidelný tvar sa uvádza skutočná plocha mosta)

návrhová norma    

označenie normy použitej pre statický návrh mosta

šikmosť    

udáva pôdorysnú dispozíciu mosta z hľadiska natočenia líca opory mosta vzhľadom na os nosnej konštrukcie mosta (úložný uhol)

Šikmosť môže byť:

L – ľavá šikmosť, pri ktorej je ľavá časť opory alebo nosnej konštrukcie pri pohľade v smere osi mosta alebo osi nosnej konštrukcie vzdialená v smere osi mosta viac ako časť pravá

P – pravá šikmosť, pri ktorej je pravá časť opory alebo nosnej konštrukcie pri pohľade v smere osi mosta alebo osi nosnej konštrukcie vzdialená v smere osi mosta viac ako časť ľavá

K – kolmý most, kedy uhol medzi osou nosnej konštrukcie a lícom opory je 100 grádov.

materiál    

materiál nosnej konštrukcie mosta;

V prípade, že materiály nosných konštrukcií jednotlivých dilatačných celkov sú rozdielne, je uvedená hodnota "kombinovaný"

Možné hodnoty sú:

1 – oceľ - plnostenná

2 – oceľ - priehradová

3 – zliatina

4 – oceľobetón

5A – spriahnutá oceľ-betón

5B – spriahnutá betón-betón

6 – drevo

7 – kameň

8 – tehla

9 – monolitický prostý betón

10 – monolitický železobetón

11 – monolitický predpätý betón

12 – prefabrikovaný železobetón

13 – prefabrikovaný predpätý betón

I – iný materiál

K – kombinovaný

druh konštrukcie    

druh nosnej konštrukcie mosta;

V prípade, že druhy nosných konštrukcií jednotlivých dilatačných celkov sú rozdielne, je uvedená hodnota "kombinovaná".

Možné hodnoty sú:

1 – dosková

2 – trámová

3 – rámová

4 – oblúková

5 – klenbová

6 – visutá

7 – zavesená

8 – hríbová

9 – priehradová

I – iná

K – kombinovaný

 

 

Aktualizované: 11.1.2018

Publikované: 11.12.2016


<máj 2019>
poutstštpisone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789

Aktuálne

Spresnenie polohy uzlov–ukončené

Spresnenie polohy uzlov–ukončené

29.04.2019

Z dôvodu potreby zosúladenia základných údajov centrálnej technickej evidencie pozemných komunikácií (CTEPK) s údajmi administratívnych hraníc, sme vykonali zmeny v evidencii polohy uzlov referenčnej siete v mieste hraníc krajov/okresov SR tak, aby zodpovedali platným údajom administratívnych hraníc. Uvedené zmeny sú t.č. ukončené a sú obsahom údajov CTEPK so stavom k 01.01.2019.

Viac…

Stav aktualizácie - apríl 2019

Stav aktualizácie - apríl 2019

29.04.2019

V mesiacoch marec – apríl  2019 boli vykonané aktualizácie prehľadových máp,  máp okresov a máp krajov  , štatistické výstupy v tabuľkovej forme so stavom dát cestnej siete k 1.1.2019. Pre lepšiu orientáciu uverejňujeme zoznam aktualizovaných dokumentov aj s odkazmi na ich umiestnenie.

Viac…
Workshop pre správcov CK - 2019

Workshop pre správcov CK - 2019

19.02.2019

Úsek technického rozvoja, ako vykonávateľ centrálnej technickej evidencie pozemných komunikácií SR, systému hospodárenia s vozovkami a mostami organizuje aj tento rok pracovné stretnutie/workshop pre správcov cestných komunikácií - investičné zložky, v týždni od 01.04.2019 do 05.04.2019.

Viac…

Odkazy

  • Užitočné odkazy
  • Autorské práva
  • Mapa stránky
  • Technická podpora
  • Vyhlásenie o prístupnosti