Korekcia plochy vozovky je tá časť vozovky plochy spevnenej časti cesty, ktorá nie je započítaná v šírke spevnenej časti vozovky CK. Korekcia sa vyskytuje v oblasti križovatky alebo ju môže tvoriť obslužné dopravné zariadenie (napr. zastávka autobusovej dopravy, parkovisko).
Korekcie plochy vozovky sa rozdeľujú na
križovatkové vzniknuté v dôsledku zaoblenia hrán spevnenej časti vonkajších jazdných pruhov, umožňujúceho plynulý pohyb vozidiel v oblasti križovatky,
a nekrižovatkové vzniknuté v dôsledku evidovania dopravných plôch v blízkosti cestných komunikácií (napr. odpočívadlá, parkoviská), pri pripojení cudzích zariadení, umiestnených pozdĺž jazdného pásu (napr. zastávky autobusovej dopravy).
O korekcii plochy vozovky sú evidované nasledovné údaje:
usek
ID Úseku referenčnej siete, na ktorom sa udalosť nachádza
staničenie začiatku
pozri Lokalizácia na referenčnej sieti a Úsekové staničenie
umiestnenie
pozri Umiestnenie udalosti na referenčnej sieti
plocha korekcie
udáva plochu korekcie v m2 s presnosťou na 1 desatinné miesto
príčina korekcie
udáva príčinu korekcie; môže nadobúdať hodnoty:
K – križovatková
O – z dôvodu výskytu obslužného dopravného zariadenia
A – autokemping
B – čerpacia stanica PHM
D – motel
E – motorest
F – motorest parkovisko
G – odpočívadlo odsadené
H – odpočívadlo priľahlé
I – parkovisko
J – zastávka (napr. SAD)
L – zastávka (napr. SAD) parkovisko
M – núdzová odstavná plocha
999 – iná
typ krytu vozovky
udáva kryt vozovky korekcie; môže nadobúdať hodnoty:
1 – dláždený
2 – betónový
4 – štrkový
5 – drevený
6 – valcovaný na náhradné bitúmenové spojivá
7 – bitúmenový
T – nespevnený
Aktualizované: 25.1.2018
Publikované: 5.9.2017