Na meranie a hodnotenie drsnosti vozoviek v centrálnej technickej evidencii pozemných komunikácií sa používa meracie zariadenie SKIDDOMETER FRICTION TESTER BV11 firmy Airport Equipment Company AEC zo Švédska.
Základné časti:
- ťažné vozidlo – VW Transporter
- jednonápravový príves vybavený snímačmi pozdĺžnej a vertikálnej sily, meračom dĺžok a teplomerom vzduchu
hmotnosť: 360 kg
dĺžka: 2,3 m x šírka: 1,37 m x výška: 1,3 m
- nádrž na vodu s obsahom 1200 l umiestnená na korbe vozidla, čerpadlo a dávkovač vody
- vyhodnocovacia počítačová jednotka MI-90, umiestnená v ťahacom vozidle,
- notebook s komunikačným softvérom Fricshow,
Parametre merania:
- sklz: 17% (simulácia antiblokovacieho systému)
- rýchlosť jazdy pri meraní: 20 – 100 km/h
- skúšobná pneumatika: Trelleborg T 49 4.00-8
- zaťaženie skúšobnej pneumatiky: 1000 N
- šírka stopy skúšobnej pneumatiky: 75 mm
- dĺžka stopy skúšobnej pneumatiky: 118 mm
- tlak hustenia meracieho kolesa: 140 kPa
- limit opotrebenia pneumatiky: 1 mm
- hĺbka vodného filmu pri meraní: 1 mm
Získané charakteristiky vozovky:
- koeficient pozdĺžneho šmykového trenia:
- lokálny
- priemerný na úseku
TP 025 – Meranie a hodnotenie drsnosti vozoviek pomocou zariadení SKIDDOMETER BV11 a PROFILOGRAPH GE [PDF, 423 kB] (pôvodné TP 14/2006, účinnosť od 1.1.207) určuje zásady pri meraní a hodnotení drsnosti vozoviek s použitím meracieho zariadenia SKIDDOMETER FRICTION TESTER BV11 na určenie šmykového trenia a zariadenia PROFILOGRAPH na určenie makrotextúry povrchu.
Zoznam Technických predpisov rezortu
Aktualizované: 10.7.2017
Publikované: 1.12.2010