Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

CDB>O NÁS>Zber údajov v teréne>Skiddometer BV11
Prejsť na navigáciu

Skiddometer BV11 VI

Popis zariadenia:

Na meranie a hodnotenie drsnosti vozoviek v centrálnej technickej evidencii pozemných komunikácií sa používa meracie zariadenie Skiddometer BV11 VI od fínskej firmy Moventor Oy.

Meracie zariadenie Skiddometer BV11 VI (Vehicle Integration) je najnovšou inováciou v meraní pozdĺžneho trenia.

Samotná meracia jednotka je integrovaná do vozidla Ford Ranger a ovládaná pomocou elektrického zdvíhacieho systému a počítača s dotykovou obrazovkou TSC (Touch Screen Computer system).

Ovládací systém TSC tvorí tablet s operačným systémom Android (s aplikáciou Skiddometer BV11 na komunikáciu s meracou jednotkou), interface box, databox a kabeláž.

Súčasťou systému TSC je aj cloudová služba Web Service.

Skiddometer - meranie drsnosti vozoviek

 

Meracie zariadenie Skiddometer BV11 VI sa skladá z týchto základných súčastí:

  • nádrž na vodu s objemom 650 litrov (1) s automatickým elektrickým vodným čerpadlom
  • skriňa na náradie (2)
  • zdvíhací mechanizmus (3)
  • meracia jednotka (4)

Skiddometer - základné časti 

Zdroj: Skiddometer BV 11 VI & TSC Operation and Maintenance Manual

  • infračervený teplomer na meranie teploty povrchu vozovky
  • ovládací systém TSC umiestnený vo vozidle

 Skiddometer - meracia jednotka

Samotná meracia jednotka (4) váži 180 kg a má tri kolesá. Dve bočné vodiace/referenčné kolesá a jedno meracie koleso.

Pre meracie koleso sa primárne používa pneumatika typu T-49 s hustením 1.4 bar, ale je možné použiť aj pneumatiku typu T-520 s hustením 7,0 bar. Pneumatiky referenčných kolies sa hustia na tlak 1,7 bar.

Parametre merania:

  • sklz 17 %
  • hrúbka vodného filmu je 0,5 mm pre pneumatiku T-49 a 1 mm pre pneumatiku T-520
  • teplota vzduchu pri meraní musí byť viac ako 4 °C, s výnimkou merania pre okamžité hodnotenie stavu povrchu a špeciálneho merania na ľade
  • možnosť merať v rozsahu rýchlostí 20 - 130 km/h, pokiaľ to podmienky na meranom úseku umožňujú, meranie sa vykonáva pri referenčnej rýchlosti 80 km/h

Získaná charakteristika vozovky:

  • súčiniteľ pozdĺžneho trenia Mu (-)

 

TP 025 – Meranie a hodnotenie drsnosti vozoviek pomocou zariadení SKIDDOMETER BV11 a PROFILOGRAPH GE   (účinnosť od 1.1.2022)  určuje zásady pri meraní a hodnotení drsnosti vozoviek s použitím meracieho zariadenia SKIDDOMETER BV11 na určenie šmykového trenia a zariadenia PROFILOGRAPH  na určenie makrotextúry povrchu.

Zoznam Technických predpisov rezortu

 

Aktualizované: 18.1.2022

Publikované: 1.12.2010


<jún 2024>
poutstštpisone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567

Aktuálne

Aktualizácia údajov CTEPK - 2024

Aktualizácia údajov CTEPK - 2024

11.03.2024

Dňa 08.03.2024 na Portáli IS MCS bola zverejnená aktualizácia údajov centrálnej technickej evidencie pozemných komunikácií so stavom údajov k 1.1.2024. Tieto údaje reprezentujú stav údajov cestnej siete SR za rok 2023; k tomuto stavu budú následne spracované datasety, štatistické výstupy a mapové dokumenty, ktoré budú postupne zverejňované na webovej stránke odboru cestnej databanky.

Workshop pre správcov -2024

Workshop pre správcov -2024

13.02.2024

Úsek technického rozvoja, ako vykonávateľ centrálnej technickej evidencie pozemných komunikácií SR, systému hospodárenia s vozovkami a mostami organizuje aj tento rok pracovné stretnutie / workshop pre správcov pozemných komunikácií - v týždni od 18.3.2024 do 22.3.2024.

Viac…(aktualizované 26.2.2024)

Aktualizácia hodnôt dĺžok úsekov RS

Aktualizácia hodnôt dĺžok úsekov RS

28.11.2023

Od septembra 2023 prebieha úprava hodnôt evidenčných dĺžok úsekov referenčnej siete (RS) evidovaných v centrálnej technickej evidencii pozemných komunikácií (CTEPK). Úpravy sú vykonávané postupne, s predpokladaným ukončením v mesiaci marec 2024. Viac…

Odkazy

  • Užitočné odkazy
  • Autorské práva
  • Mapa stránky
  • Technická podpora
  • Vyhlásenie o prístupnosti