CDB>O NÁS>Zber údajov>Skiddometer BV11
Prejsť na navigáciu

Skiddometer BV11 VI

Popis zariadenia:

Na meranie a hodnotenie drsnosti vozoviek v centrálnej technickej evidencii pozemných komunikácií sa používa meracie zariadenie Skiddometer BV11 VI od fínskej firmy Moventor Oy.

Meracie zariadenie Skiddometer BV11 VI (Vehicle Integration) je najnovšou inováciou v meraní pozdĺžneho trenia.

Samotná meracia jednotka je integrovaná do vozidla Ford Ranger a ovládaná pomocou elektrického zdvíhacieho systému a počítača s dotykovou obrazovkou TSC (Touch Screen Computer system).

Ovládací systém TSC tvorí tablet s operačným systémom Android (s aplikáciou Skiddometer BV11 na komunikáciu s meracou jednotkou), interface box, databox a kabeláž.

Súčasťou systému TSC je aj cloudová služba Web Service.

Skiddometer - meranie drsnosti vozoviek

 

Meracie zariadenie Skiddometer BV11 VI sa skladá z týchto základných súčastí:

  • nádrž na vodu s objemom 650 litrov (1) s automatickým elektrickým vodným čerpadlom
  • skriňa na náradie (2)
  • zdvíhací mechanizmus (3)
  • meracia jednotka (4)

Skiddometer - základné časti 

Zdroj: Skiddometer BV 11 VI & TSC Operation and Maintenance Manual

  • infračervený teplomer na meranie teploty povrchu vozovky
  • ovládací systém TSC umiestnený vo vozidle

 Skiddometer - meracia jednotka

Samotná meracia jednotka (4) váži 180 kg a má tri kolesá. Dve bočné vodiace/referenčné kolesá a jedno meracie koleso.

Pre meracie koleso sa primárne používa pneumatika typu T-49 s hustením 1.4 bar, ale je možné použiť aj pneumatiku typu T-520 s hustením 7,0 bar. Pneumatiky referenčných kolies sa hustia na tlak 1,7 bar.

Parametre merania:

  • sklz 17 %
  • hrúbka vodného filmu je 0,5 mm pre pneumatiku T-49 a 1 mm pre pneumatiku T-520
  • teplota vzduchu pri meraní musí byť viac ako 4 °C, s výnimkou merania pre okamžité hodnotenie stavu povrchu a špeciálneho merania na ľade
  • možnosť merať v rozsahu rýchlostí 20 - 130 km/h, pokiaľ to podmienky na meranom úseku umožňujú, meranie sa vykonáva pri referenčnej rýchlosti 80 km/h

Získaná charakteristika vozovky:

  • súčiniteľ pozdĺžneho trenia Mu (-)

 

TP 025 – Meranie a hodnotenie drsnosti vozoviek pomocou zariadení SKIDDOMETER BV11 a PROFILOGRAPH GE   (účinnosť od 1.1.2022)  určuje zásady pri meraní a hodnotení drsnosti vozoviek s použitím meracieho zariadenia SKIDDOMETER BV11 na určenie šmykového trenia a zariadenia PROFILOGRAPH  na určenie makrotextúry povrchu.

Zoznam Technických predpisov rezortu

 

Aktualizované: 18.1.2022

Publikované: 1.12.2010


<december 2022>
poutstštpisone
2829301234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678

Aktuálne

Redizajn Portálu IS MCS

Redizajn Portálu IS MCS

18.08.2022

Dňa 17.08.2022 prebehla aktualizácia/redizajn Portálu IS MCS. Redizajn sa týka úvodnej stránky Portálu IS MCS, aplikácie Mapy CDB a aplikácie TRASY – trasovanie do 60 t a zadávanie žiadostí nad 60t, a predstavuje redizajn grafických komponentov tvoriacich prezentačnú časť aplikácií tak, aby sa efektívnejšie využívala plocha obrazovky. Viac…


Stav aktualizácie - apríl 2022

Stav aktualizácie - apríl 2022

22.04.2022

V mesiacoch marec-apríl 2022 boli vykonané aktualizácie základných prehľadových máp, štatistické výstupy v tabuľkovej forme so stavom dát cestnej siete k 1.1.2022. Pre lepšiu orientáciu uverejňujeme zoznam aktualizovaných dokumentov aj s odkazmi na ich umiestnenie.

Viac…

Aktualizácia údajov CTEPK - 2022

Aktualizácia údajov CTEPK - 2022

19.03.2022

Dňa 18.3.2022 na Portáli IS MCS bola zverejnená aktualizácia údajov centrálnej technickej evidencie pozemných komunikáci so stavom údajov k 1.1.2022. Tieto údaje reprezentujú stav údajov cestnej siete SR za rok 2021; k tomuto stavu budú následne spracované datasety, štatistické výstupy a mapové dokumenty, ktoré budú postupne zverejňované na webovej stránke odboru cestnej databanky. Viac…

Odkazy

  • Užitočné odkazy
  • Autorské práva
  • Mapa stránky
  • Technická podpora
  • Vyhlásenie o prístupnosti