Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

Kuab

Kuab - meranie únosnosti vozoviekNa meranie a hodnotenie únosnosti asfaltových vozoviek v centrálnej technickej evidencii pozemných komunikácií sa používajú meracie zariadenia  FWD KUAB, a to :
  • KUAB 2 m – 150
  • KUAB 2 m – 50

Deflektometer FWD je zariadenie na rázovú zaťažovaciu skúšku vozoviek generujúce zaťaženie pádom bremena na tlmiace podložky uložené na povrchu kruhovej zaťažovacej dosky, ktorá je v kontakte s podložím alebo vozovko.

Základné časti:

  • ťažné vozidlo – Toyota Landcruiser
  • dvoj alebo jednonápravový príves vybavený snímačmi priehybu a teplomermi na meranie teploty vzduchu a povrchu vozovky
    hmotnosť 1600 – 1800 kg,
    dĺžka 5,2 m x šírka 1,9 m x výška 2,5 m
  • merač dĺžok
  • riadiaci počítač s príslušenstvom
  • software firmy KUAB na ovládanie zariadenia a analýzu nameraných údajov

Kuab - interiér vozidla Kuab - príves

 Parametre merania:

  • rozsah zaťaženia : 12 –50 kN
  • čas nábehu zaťaženia : 23 – 17 msec
  • trvanie zaťaženia : 60 – 40 msec
  • segmentové zaťažovacie dosky: priemer 300 mm
  • snímače priehybu
  • počet seizmomerov: 7 ks
  • presnosť: 1 mikrometer
  • merače teploty
  • teplomer vzduchu
  • infračervený teplomer na meranie teploty povrchu vozovky

Získané charakteristiky vozovky:

Kuab

TP 031 – Meranie a hodnotenie únosnosti asfaltových vozoviek pomocou zariadenia FWD KUAB [PDF, 752 kB]  (pôvodne TP 01/2009, účinnosť od 1.5.2009 ) určuje zásady pri meraní a hodnotení únosnosti asfaltových vozoviek s nestmelenými alebo hydraulicky stmelenými podkladovými vrstvami. TP stanovujú technické parametre zariadení na meranie, podmienky merania a stanovenia meraných lokalít, postup prípravy a vykonávania skúšok na meranom bode. Taktiež definujú potrebné údaje v skúšobnom protokole a popisujú spôsob vyhodnotenia meraní.

Zoznam Technických predpisov rezortu

 

 Aktualizované: 20.1.2022

Publikované: 1.12.2010


<marec 2024>
poutstštpisone
26272829123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567

Aktuálne

Aktualizácia údajov CTEPK - 2024

Aktualizácia údajov CTEPK - 2024

11.03.2024

Dňa 08.03.2024 na Portáli IS MCS bola zverejnená aktualizácia údajov centrálnej technickej evidencie pozemných komunikácií so stavom údajov k 1.1.2024. Tieto údaje reprezentujú stav údajov cestnej siete SR za rok 2023; k tomuto stavu budú následne spracované datasety, štatistické výstupy a mapové dokumenty, ktoré budú postupne zverejňované na webovej stránke odboru cestnej databanky.

Workshop pre správcov -2024

Workshop pre správcov -2024

13.02.2024

Úsek technického rozvoja, ako vykonávateľ centrálnej technickej evidencie pozemných komunikácií SR, systému hospodárenia s vozovkami a mostami organizuje aj tento rok pracovné stretnutie / workshop pre správcov pozemných komunikácií - v týždni od 18.3.2024 do 22.3.2024.

Viac…(aktualizované 26.2.2024)

Aktualizácia hodnôt dĺžok úsekov RS

Aktualizácia hodnôt dĺžok úsekov RS

28.11.2023

Od septembra 2023 prebieha úprava hodnôt evidenčných dĺžok úsekov referenčnej siete (RS) evidovaných v centrálnej technickej evidencii pozemných komunikácií (CTEPK). Úpravy sú vykonávané postupne, s predpokladaným ukončením v mesiaci marec 2024. Viac…

Odkazy

  • Užitočné odkazy
  • Autorské práva
  • Mapa stránky
  • Technická podpora
  • Vyhlásenie o prístupnosti