Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

Nerovnosti vozovky (Profilograph)

Diagnostické zariadenie Profilograph GE slúži na meranie nerovností vozovky. Toto zariadenie na základe snímania pozdĺžnych a priečnych profilov laserovými snímačmi v kombinácii s pokročilými technikami pre zber a analýzu dát poskytuje podrobné informácie o stave povrchu vozovky z hľadiska jej nerovnosti. Detaily o meracom zariadení je možné získať v sekcii O nás/ Zber údajov/ Profilograph.

Merania zariadením Profilograph a výpočty sa riadia TP 056 – Meranie a hodnotenie nerovnosti vozoviek pomocou zariadenia Profilograph GE   (pôvodne TP 04/2012, účinnosť od 15.10.2012 ).

Z merania diagnostickým zariadením Profilograph sú evidované tieto údaje:

staničenie v meraní    

vzdialenosť v metroch od začiatku merania

iri    (pozdĺžna nerovnosť)

medzinárodný index nerovnosti (Iternational Roughness Index) v mm/m

rut     (priečna nerovnosť / koľaje)

hĺbka koľají (Routing) v mm

rut ľavá    

hĺbka ľavej koľaje v mm

rut pravá    

hĺbka pravej koľaje v mm

rut perc 5     

percento koľají nad 5 mm

rut perc 10     

percento koľají nad 10 mm

rut perc 20     

percento koľají nad 20 mm

priečny sklon    

sklon v priečneho reze vozovky v mieste merania (klopenie)

pozdĺžny sklon    

stúpanie alebo klesanie vozovky v smere merania v mieste merania

mpd    

priemerná hĺbka profilu

zakrivenie    

veľkosť smerového oblúku

nepresnosť    

udáva príčinu, ktorá môže mať vplyv na namerané hodnoty; môže nadobúdať nasledovné hodnoty:

0 – kanál

2 – železničné priecestie

3 – mostná dilatácia

4 – zmena druhu povrchu

5 – začiatok znečistenia

6 – koniec znečistenia

7 – vysprávky

8 – spadnutá krajnica

9 – lokálne vybočenie

Pre merania staršie ako z roku 2016 sa používalo kódovanie

I – v trati

N – žiadna nepresnosť

O – mimo trate

S - súvislá

rýchlosť    

okamžitá rýchlosťv km/h

pruh    

jazdný pruh, v ktorom bolo meranie vykonané; pozri Jazdný pruh

krok merania    

vyhodnocovací interval

dátum merania    

dátum a čas merania

 

Aktualizované: 25.1.2018 

Publikované: 4.9.2017


<júl 2025>
poutstštpisone
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910

Aktuálne

Stav aktualizácie 2025

Stav aktualizácie 2025

30.06.2025

V mesiacoch marec – jún 2025 boli vykonané aktualizácie základných prehľadových máp, štatistické výstupy v tabuľkovej forme so stavom dát cestnej siete k 1.1.2025. Pre lepšiu orientáciu uverejňujeme zoznam aktualizovaných dokumentov aj s odkazmi na ich umiestnenie.

Viac… 

Aktualizácia údajov CTEPK - 2025

Aktualizácia údajov CTEPK - 2025

02.05.2025

Dňa 28.03.2025 na Portáli IS MCS bola zverejnená aktualizácia údajov centrálnej technickej evidencie pozemných komunikácií so stavom údajov k 1.1.2025. Tieto údaje reprezentujú stav údajov cestnej siete SR za rok 2024; k tomuto stavu budú následne spracované datasety, štatistické výstupy a mapové dokumenty, ktoré budú postupne zverejňované na webovej stránke odboru cestnej databanky.

Stav aktualizácie 2024

Stav aktualizácie 2024

23.07.2024

V mesiacoch marec – júl 2024 boli vykonané aktualizácie základných prehľadových máp, štatistické výstupy v tabuľkovej forme so stavom dát cestnej siete k 1.1.2024. Pre lepšiu orientáciu uverejňujeme zoznam aktualizovaných dokumentov aj s odkazmi na ich umiestnenie.

Viac… 

Odkazy

  • Užitočné odkazy
  • Autorské práva
  • Mapa stránky
  • Technická podpora
  • Vyhlásenie o prístupnosti