Diagnostické zariadenie Profilograph GE slúži na meranie nerovností vozovky. Toto zariadenie na základe snímania pozdĺžnych a priečnych profilov laserovými snímačmi v kombinácii s pokročilými technikami pre zber a analýzu dát poskytuje podrobné informácie o stave povrchu vozovky z hľadiska jej nerovnosti. Detaily o meracom zariadení je možné získať v sekcii O nás/ Zber údajov/ Profilograph.
Merania zariadením Profilograph a výpočty sa riadia TP 056 – Meranie a hodnotenie nerovnosti vozoviek pomocou zariadenia Profilograph GE (pôvodne TP 04/2012, účinnosť od 15.10.2012 ).
Z merania diagnostickým zariadením Profilograph sú evidované tieto údaje:
staničenie v meraní
vzdialenosť v metroch od začiatku merania
iri (pozdĺžna nerovnosť)
medzinárodný index nerovnosti (Iternational Roughness Index) v mm/m
rut (priečna nerovnosť / koľaje)
hĺbka koľají (Routing) v mm
rut ľavá
hĺbka ľavej koľaje v mm
rut pravá
hĺbka pravej koľaje v mm
rut perc 5
percento koľají nad 5 mm
rut perc 10
percento koľají nad 10 mm
rut perc 20
percento koľají nad 20 mm
priečny sklon
sklon v priečneho reze vozovky v mieste merania (klopenie)
pozdĺžny sklon
stúpanie alebo klesanie vozovky v smere merania v mieste merania
mpd
priemerná hĺbka profilu
zakrivenie
veľkosť smerového oblúku
nepresnosť
udáva príčinu, ktorá môže mať vplyv na namerané hodnoty; môže nadobúdať nasledovné hodnoty:
0 – kanál
2 – železničné priecestie
3 – mostná dilatácia
4 – zmena druhu povrchu
5 – začiatok znečistenia
6 – koniec znečistenia
7 – vysprávky
8 – spadnutá krajnica
9 – lokálne vybočenie
Pre merania staršie ako z roku 2016 sa používalo kódovanie
I – v trati
N – žiadna nepresnosť
O – mimo trate
S - súvislá
rýchlosť
okamžitá rýchlosťv km/h
pruh
jazdný pruh, v ktorom bolo meranie vykonané; pozri Jazdný pruh
krok merania
vyhodnocovací interval
dátum merania
dátum a čas merania
Aktualizované: 25.1.2018
Publikované: 4.9.2017