Prejsť na navigáciu

od 1.1.2014

DĹŽKA CESTNEJ KOMUNIKÁCIE (CK):

1) Je dĺžka línie CK vyjadrená jej staničením od začiatku po koniec, nositeľmi staničenia CK sú jej medzikrižovatkové úseky a lúče v oblasti zložitých križovatiek. V prípade smerovo rozdelenej CK je nositeľom jej staničenia oddelená časť 1.

2) Z pohľadu centrálnej technickej evidencie CK predstavuje dĺžka CK súčet evidenčných dĺžok uzlových úsekov, ktoré ju vytvárajú: medzikrižovatkových uzlových úsekov a uzlových úsekov tvorených lúčmi v oblasti zložitých križovatiek. V prípade smerovo rozdelenej CK je jej dĺžka tvorená súčtom evidenčných dĺžok uzlových úsekov tvoriacich jej oddelenú časť 1.

 

DĹŽKA VOZOVKY:

Dĺžka CK a dĺžka vozoviek

1) Je určovaná pre potreby vyjadrenia plochy vozovky, to znamená, že dĺžka VOZOVKY úsekov tvoriacich líniu príslušnej CK je  totožná s dĺžkou úsekov tvoriacich líniu CK (v smere orientácie CK, bez križovatkových vetiev).

2) Pre potreby SHV (systém hospodárenia s vozovkami) je dĺžka vozovky príslušnej CK vyjadrená dĺžkou vozovky VŠETKÝCH úsekov, ktoré prislúchajú danej CK, t.j. vrátane úsekov v protismere orientácie CK (pri smerovo rozdelených CK) a vrátane križovatkových vetiev.

3) V križovatkách CK je dĺžka vozovky započítaná v plnej dĺžke len pre CK najvyššieho dopravného významu.

 

V nižšie uvedených príkladoch dĺžka CK a dĺžka vozoviek sú farebne znázornené.  

Príklady – zdroj TP 15/2013 

 legenda-k-obrazkom  

 Križovatka jednoduchá styková 

Kolmé napojenie jazdných pásov

Križovatka jednoduchá priesečná

Kolmé napojenie jazdných pásov

Kolmá napojenie JP


Križovatka jednoduchá styková

kolme-napojenie-jp-priesecne


  Križovatka jednoduchá priesečná

Križovatka jednoduchá styková 

Šikmé napojenie jazdných pásov

Iné prípady styku jazdných pásov

– smerové delenie CK

Šikmé napojenie jazdných pásov

 

Križovatka jednoduchá priesečná

 ine-pripady-napojenia-jp

Križovatka zložitá styková   Križovatka zložitá priesečná

Zložitá križovatka - styková 

Zložitá križovatka - priesečná 

Tieto zmeny boli zrealizované v rámci centrálnej technickej evidencie cestných komunikácií v období 2012/2013  pre účely zabezpečenia riešenia úloh vyplývajúcich zo zákonov:

- Zákon č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov;

- Zákon č. 317/2012 o inteligentných dopravných systémoch v cestnej doprave a o doplnení niektorých zákonov

- Zákon č. 3/2010 Z.z. o národnej infraštruktúre pre priestorové informácie

 

Po implementácií pravidiel vzájomného usporiadania cestných komunikácií v oblasti ich vzájomných križovatiek v zmysle TP 15/2013 (niektoré úseky CK v križovatkách boli preklasifikované do vetiev; niektoré samostatne klasifikované privádzače diaľnic a rýchlostných ciest boli preklasifikované do vetiev diaľnic a rýchlostných ciest – z tohto dôvodu nastali zmeny dĺžok v rámci jednotlivých druhov cestných komunikácií podľa dopravného významu (trieda cestnej komunikácie) v porovnaní s rokom 2013.

Publikované: 19.3.2014


<február 2021>
poutstštpisone
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
1234567

Aktuálne

Nové úseky D1, D3

Nové úseky D1, D3

18.02.2021

Národná diaľničná spoločnosť 29.1.2021 otvorila nový úsek diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, a  21.12.2020 otvorila takmer šesťkilometrový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.

Viac…

PF 2021

PF 2021

12.01.2021

Cestná databanka ďakuje všetkým svojim priaznivcom za úspešnú a podnetnú spoluprácu v uplynulom roku a do nového roka 2021 praje šťastie, zdravie a mnoho úspechov!

Viac…

Nový úsek D4

Nový úsek D4

26.11.2020

Hlavný zhotoviteľ D4R7 Construction s.r.o. dňa 8.11.2020 odovzdal do prevádzky ďalší úsek diaľnice D4. Úsek má dĺžku 3,5 kilometra, spája cesty I/63 a II/572A, konkrétne ide o úsek od križovatky Podunajské Biskupice v smere do Vrakune po nový obchvat Mostu pri Bratislave, cesta II/572A.

Viac…

Odkazy

  • Užitočné odkazy
  • Autorské práva
  • Mapa stránky
  • Technická podpora
  • Vyhlásenie o prístupnosti