Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

CDB>METADÁTA>Cestné objekty>Most>Dilatačný celok
Prejsť na navigáciu

Dilatačný celok

Mosty sa ďalej členia na jednotlivé dilatačné celky, ktoré predstavujú najmenšiu evidenčnú jednotku mosta. Dilatačný celok je čast mosta, ohraničená dilatačnými škárami alebo zemnými telesami priľahlej cesty alebo ich kombináciou.

O dilatačnom celku sú evidované tieto nasledovné údaje:

Identifikačné číslo dilatačného celku

číselné označenie dilatačného celku v súlade so schémou dilatačných celkov.

Stavebno-technický stav 

dilatačného celku, môže nadobúdať hodnoty :

1 – bezchybný

2 – veľmi dobrý

3 – dobrý

4 – uspokojivý

5 – zlý

6 – veľmi zlý

7 – havarijný

0 – neurčený

lon. E

zemepisná dĺžka na ploche dilatačného celku (GPS súradnica približne v strede dilatačného celku)

lat. N

zemepisná šírka na ploche dilatačného celku (GPS súradnica približne v strede dilatačného celku)

Výška H

nadmosrká výška Bvp (Balt po vyrovnaní) na ploche dilatačného celku

Správca

správca dilatačného celku

Vlastník

vlastník dilatačného celku

Dĺžka

vzdialenosť medzi osami mostných záverov (dilatačných škár) ohraničujúcich dilatačný celok

Materiál

materiál nosnej konštrukcie DC;

Možné hodnoty sú:

1 – oceľ - plnostenná

2 – oceľ - priehradová

3 – zliatina

4 – oceľobetón

5A – spriahnutá oceľ-betón

5B – spriahnutá betón-betón

6 – drevo

7 – kameň

8 – tehla

9 – monolitický prostý betón

10 – monolitický železobetón

11 – monolitický predpätý betón

12 – prefabrikovaný železobetón

13 – prefabrikovaný predpätý betón

I – iný materiál

Druh konštrukcie

druh nosnej konštrukcie DC;

Možné hodnoty sú:

1 – dosková

2 – trámová

3 – rámová

4 – oblúková

5 – klenbová

6 – visutá

7 – zavesená

8 – hríbová

9 – priehradová

I – iná

Zaťažiteľnosť normálna (TP 104/2024)

je najväčšia okamžitá hmotnosť  vozidla v tonách, ktoré smie prechádzať cez most bez dopravných obmedzení, v ľubovoľnom počte a bez obmedzenia prevádzky iných druhov dopravy.

Zaťažiteľnosť na jednu nápravu  (TP 104/2024)

je najväčšia okamžitá hmotnosť  vozidla v tonách, pripadajúca na jednu nápravu vozidla. 

Zaťažiteľnosť ojedinelá (TP 104/2024)

je najväčšia okamžitá hmotnosť vozidla alebo súpravy v tonách, ktoré smie prejsť cez most rýchlosťou do 70 km/h pri zachovaní ostatnej dopravy na moste. 

Zaťažiteľnosť výhradná (TP 75/2013 , TP 104/2016)

je zaťažiteľnosť vyjadrená celkovou najvyššou okamžitou celkovou hmotnosťou vozidla v tonách, ktorou smie prechádzať cez most iba osamelo, t. j. za vylúčenia ostatných cestných vozidiel, avšak ďalších obmedzujúcich opatrení; pri združených mostoch sa toto obmedzenie nevzťahuje na dráhové vozidlá.

pozn. TP 104 / 2024 nahradil výhradnú zaťažiteľnosť ojedinelou zaťažiteľnosťou a to s úpravou zaťažovacieho modelu. V technickom predpise je stanovený časový harmonogram na určenie zaťažiteľností do 10 rokov od nadobudnutia účinnosti TP 104/2024, ak cestný správny orgán nerozhodne inak.

Zaťažiteľnosť výnimočná (TP 104/2024)

je najväčšia okamžitá hmotnosť vozidla/ súpravy v tonách, ktoré prechádza cez most pri vylúčení ostatnej dopravy. 

Rok určenia

rok určenia zaťažiteľnosti, prvá zaťažiteľnosť sa uvedie v čase vypracovania prvého mostného zošita.

Spôsob stanovenia

môže nadobúdať hodnoty:

P - projektovaná

SV – statický výpočet

PV – porovnávací výpočet

T – podľa tabuliek

Z – zaťažovacou skúškou

O - odhadom

Predmet premostenia

Uvedú sa všetky prekážky, ktoré dilatačný celok premosťuje.

Možné hodnoty sú:   :

Komunikácia

Miestna cesta

Účelová cesta

Železnica

Biokoridor

Záplavové územie

Vodná nádrž

Podchod pre chodcov

Kanál

Vodný tok

Údolie

Iná prekážka

(uvedie sa konkrétna iná prekážka)

 

Aktualizované: 21.07.2025

Publikované: 11.1.2018


<september 2025>
poutstštpisone
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345

Aktuálne

Stav aktualizácie 2025

Stav aktualizácie 2025

30.06.2025

V mesiacoch marec – jún 2025 boli vykonané aktualizácie základných prehľadových máp, štatistické výstupy v tabuľkovej forme so stavom dát cestnej siete k 1.1.2025. Pre lepšiu orientáciu uverejňujeme zoznam aktualizovaných dokumentov aj s odkazmi na ich umiestnenie.

Viac… 

Aktualizácia údajov CTEPK - 2025

Aktualizácia údajov CTEPK - 2025

02.05.2025

Dňa 28.03.2025 na Portáli IS MCS bola zverejnená aktualizácia údajov centrálnej technickej evidencie pozemných komunikácií so stavom údajov k 1.1.2025. Tieto údaje reprezentujú stav údajov cestnej siete SR za rok 2024; k tomuto stavu budú následne spracované datasety, štatistické výstupy a mapové dokumenty, ktoré budú postupne zverejňované na webovej stránke odboru cestnej databanky.

Stav aktualizácie 2024

Stav aktualizácie 2024

23.07.2024

V mesiacoch marec – júl 2024 boli vykonané aktualizácie základných prehľadových máp, štatistické výstupy v tabuľkovej forme so stavom dát cestnej siete k 1.1.2024. Pre lepšiu orientáciu uverejňujeme zoznam aktualizovaných dokumentov aj s odkazmi na ich umiestnenie.

Viac… 

Odkazy

  • Užitočné odkazy
  • Autorské práva
  • Mapa stránky
  • Technická podpora
  • Vyhlásenie o prístupnosti