Mosty sa ďalej členia na jednotlivé dilatačné celky, ktoré predstavujú najmenšiu evidenčnú jednotku mosta. Dilatačný celok je čast mosta, ohraničená dilatačnými škárami alebo zemnými telesami priľahlej cesty alebo ich kombináciou.
Identifikačné číslo dilatačného celku
číselné označenie dilatačného celku v súlade so schémou dilatačných celkov.
Stavebno-technický stav
dilatačného celku, môže nadobúdať hodnoty :
1 – bezchybný
2 – veľmi dobrý
3 – dobrý
4 – uspokojivý
5 – zlý
6 – veľmi zlý
7 – havarijný
0 – neurčený
lon. E
zemepisná dĺžka na ploche dilatačného celku (GPS súradnica približne v strede dilatačného celku)
lat. N
zemepisná šírka na ploche dilatačného celku (GPS súradnica približne v strede dilatačného celku)
Výška H
nadmosrká výška Bvp (Balt po vyrovnaní) na ploche dilatačného celku
Správca
správca dilatačného celku
Vlastník
vlastník dilatačného celku
Dĺžka
vzdialenosť medzi osami mostných záverov (dilatačných škár) ohraničujúcich dilatačný celok
Materiál
materiál nosnej konštrukcie DC;
Možné hodnoty sú:
1 – oceľ - plnostenná
2 – oceľ - priehradová
3 – zliatina
4 – oceľobetón
5A – spriahnutá oceľ-betón
5B – spriahnutá betón-betón
6 – drevo
7 – kameň
8 – tehla
9 – monolitický prostý betón
10 – monolitický železobetón
11 – monolitický predpätý betón
12 – prefabrikovaný železobetón
13 – prefabrikovaný predpätý betón
I – iný materiál
Druh konštrukcie
druh nosnej konštrukcie DC;
Možné hodnoty sú:
1 – dosková
2 – trámová
3 – rámová
4 – oblúková
5 – klenbová
6 – visutá
7 – zavesená
8 – hríbová
9 – priehradová
I – iná
Zaťažiteľnosť normálna (TP 104/2024)
je najväčšia okamžitá hmotnosť vozidla v tonách, ktoré smie prechádzať cez most bez dopravných obmedzení, v ľubovoľnom počte a bez obmedzenia prevádzky iných druhov dopravy.
je najväčšia okamžitá hmotnosť vozidla v tonách, pripadajúca na jednu nápravu vozidla.
je najväčšia okamžitá hmotnosť vozidla alebo súpravy v tonách, ktoré smie prejsť cez most rýchlosťou do 70 km/h pri zachovaní ostatnej dopravy na moste.
Zaťažiteľnosť výhradná (TP 75/2013 , TP 104/2016)
je zaťažiteľnosť vyjadrená celkovou najvyššou okamžitou celkovou hmotnosťou vozidla v tonách, ktorou smie prechádzať cez most iba osamelo, t. j. za vylúčenia ostatných cestných vozidiel, avšak ďalších obmedzujúcich opatrení; pri združených mostoch sa toto obmedzenie nevzťahuje na dráhové vozidlá.
pozn. TP 104 / 2024 nahradil výhradnú zaťažiteľnosť ojedinelou zaťažiteľnosťou a to s úpravou zaťažovacieho modelu. V technickom predpise je stanovený časový harmonogram na určenie zaťažiteľností do 10 rokov od nadobudnutia účinnosti TP 104/2024, ak cestný správny orgán nerozhodne inak.
Zaťažiteľnosť výnimočná (TP 104/2024)
je najväčšia okamžitá hmotnosť vozidla/ súpravy v tonách, ktoré prechádza cez most pri vylúčení ostatnej dopravy.
Rok určenia
rok určenia zaťažiteľnosti, prvá zaťažiteľnosť sa uvedie v čase vypracovania prvého mostného zošita.
Spôsob stanovenia
môže nadobúdať hodnoty:
P - projektovaná
SV – statický výpočet
PV – porovnávací výpočet
T – podľa tabuliek
Z – zaťažovacou skúškou
O - odhadom
Predmet premostenia
Uvedú sa všetky prekážky, ktoré dilatačný celok premosťuje.
Možné hodnoty sú: :
Komunikácia
Miestna cesta
Účelová cesta
Železnica
Biokoridor
Záplavové územie
Vodná nádrž
Podchod pre chodcov
Kanál
Vodný tok
Údolie
Iná prekážka
(uvedie sa konkrétna iná prekážka)