CDB>METADÁTA>Cestné objekty>Most>Dilatačný celok
Prejsť na navigáciu

Dilatačný celok

Mosty sa ďalej členia na jednotlivé dilatačné celky, ktoré predstavujú najmenšiu evidenčnú jednotku mosta. Dilatačný celok je čast mosta, ohraničená dilatačnými škárami alebo zemnými telesami priľahlej cesty alebo ich kombináciou.

O dilatačnom celku sú evidované tieto nasledovné údaje:

Identifikačné číslo dilatačného celku

číselné označenie dilatačného celku v súlade so schémou dilatačných celkov.

Stav

stavebno-technický stav dilatačného celku, môže nadobúdať hodnoty :

1 – bezchybný

2 – veľmi dobrý

3 – dobrý

4 – uspokojivý

5 – zlý

6 – veľmi zlý

7 – havarijný

0 – neurčený

lon. E

zemepisná dĺžka na ploche dilatačného celku (GPS súradnica približne v strede dilatačného celku)

lat. N

zemepisná šírka na ploche dilatačného celku (GPS súradnica približne v strede dilatačného celku)

Výška H

nadmosrká výška Bvp (Balt po vyrovnaní) na ploche dilatačného celku

Správca

správca dilatačného celku

Vlastník

vlastník dilatačného celku

Dĺžka

vzdialenosť medzi osami mostných záverov (dilatačných škár) ohraničujúcich dilatačný celok

Materiál

materiál nosnej konštrukcie DC;

Možné hodnoty sú:

1 – oceľ - plnostenná

2 – oceľ - priehradová

3 – zliatina

4 – oceľobetón

5A – spriahnutá oceľ-betón

5B – spriahnutá betón-betón

6 – drevo

7 – kameň

8 – tehla

9 – monolitický prostý betón

10 – monolitický železobetón

11 – monolitický predpätý betón

12 – prefabrikovaný železobetón

13 – prefabrikovaný predpätý betón

I – iný materiál

Druh konštrukcie

druh nosnej konštrukcie DC;

Možné hodnoty sú:

1 – dosková

2 – trámová

3 – rámová

4 – oblúková

5 – klenbová

6 – visutá

7 – zavesená

8 – hríbová

9 – priehradová

I – iná

Zaťažiteľnosť normálna

je zaťažiteľnosť vyjadrená najvyššou okamžitou celkovou hmotnosťou vozidla, ktorou môže prejsť most bez ďalších dopravných obmedzení, t.j. akokoľvek často, v ľubovoľnom počte, nezníženou rýchlosťou a pod.

Zaťažiteľnosť výhradná

je zaťažiteľnosť vyjadrená najvyššou okamžitou celkovou hmotnosťou vozidla, ktorou smie prechádzať cez most iba osamelo, t. j. za vylúčenia ostatných cestných vozidiel, avšak ďalších obmedzujúcich opatrení; pri združených mostoch sa toto obmedzenie nevzťahuje na dráhové vozidlá.

Zaťažiteľnosť výnimočná

je zaťažiteľnosť vyjadrená najvyššou okamžitou celkovou hmotnosťou zvláštného vozidla sústavy (vykonávajúceho prepravy mimoriadne ťažkých nákladov), ktorou smie prejsť cez most iba za vylúčenia všetkej ostatnej dopravy a pri dodržaní ďalších obmedzujúcich podmienok, najmä predpísaného spôsobu prejazdu mosta nízkou konštantnou rýchlosťou v určenej jazdnej stope pri priaznivých poveternostných podmienok, a prípadných ďalších mimoriadnych opatrení.

Rok určenia

rok určenia zaťažiteľnosti, prvá zaťažiteľnosť sa uvedie v čase vypracovania prvého mostného zošita.

Spôsob stanovenia

môže nadobúdať hodnoty:

P - projektovaná

SV – statický výpočet

PV – porovnávací výpočet

T – podľa tabuliek

Z – zaťažovacou skúškou

O - odhadom

Predmet premostenia

Uvedú sa všetky prekážky, ktoré dilatačný celok premosťuje.

Možné hodnoty sú:   :

Komunikácia

Miestna komunikácia

Účelová komunikácia

Železnica

Biokoridor

Záplavové územie

Vodná nádrž

Podchod pre chodcov

Kanál

Vodnýtok

Údolie

Iná prekážka

(uvedie sa konkrétna iná prekážka)

 

Aktualizované: 27.2.2018

Publikované: 11.1.2018


<január 2023>
poutstštpisone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345

Aktuálne

Hľadáme do nášho tímu

Hľadáme do nášho tímu

26.01.2023

Hľadáme do nášho tímu nového kolegu, ktorý by sa venoval meraniu, vyhodnocovaniu a spracovaniu údajov centrálnej technickej evidencie pozemných komunikácií. Ide o problematiku diagnostiky vozoviek.

Viac…

Certifikácia a distribúcia LT TMC SK v5.0

Certifikácia a distribúcia LT TMC SK v5.0

12.01.2023

Dňa 13.12.2022 boli organizáciou TISA (Traveller Information Services Association) certifikované lokalizačné kódy tabuliek TMC Slovenskej republiky, číslo 51, verzia 5.0 (ďalej len „LT SK v5.0“).

Viac…

Redizajn Portálu IS MCS

Redizajn Portálu IS MCS

18.08.2022

Dňa 17.08.2022 prebehla aktualizácia/redizajn Portálu IS MCS. Redizajn sa týka úvodnej stránky Portálu IS MCS, aplikácie Mapy CDB a aplikácie TRASY – trasovanie do 60 t a zadávanie žiadostí nad 60t, a predstavuje redizajn grafických komponentov tvoriacich prezentačnú časť aplikácií tak, aby sa efektívnejšie využívala plocha obrazovky. Viac…


Odkazy

  • Užitočné odkazy
  • Autorské práva
  • Mapa stránky
  • Technická podpora
  • Vyhlásenie o prístupnosti