CDB>METADÁTA>Cestné objekty>Most>Dilatačný celok
Prejsť na navigáciu

Dilatačný celok

Mosty sa ďalej členia na jednotlivé dilatačné celky, ktoré predstavujú najmenšiu evidenčnú jednotku mosta. Dilatačný celok je čast mosta, ohraničená dilatačnými škárami alebo zemnými telesami priľahlej cesty alebo ich kombináciou.

O dilatačnom celku sú evidované tieto nasledovné údaje:

Identifikačné číslo dilatačného celku

číselné označenie dilatačného celku v súlade so schémou dilatačných celkov.

Stav

stavebno-technický stav dilatačného celku, môže nadobúdať hodnoty :

1 – bezchybný

2 – veľmi dobrý

3 – dobrý

4 – uspokojivý

5 – zlý

6 – veľmi zlý

7 – havarijný

0 – neurčený

lon. E

zemepisná dĺžka na ploche dilatačného celku (GPS súradnica približne v strede dilatačného celku)

lat. N

zemepisná šírka na ploche dilatačného celku (GPS súradnica približne v strede dilatačného celku)

Výška H

nadmosrká výška Bvp (Balt po vyrovnaní) na ploche dilatačného celku

Správca

správca dilatačného celku

Vlastník

vlastník dilatačného celku

Dĺžka

vzdialenosť medzi osami mostných záverov (dilatačných škár) ohraničujúcich dilatačný celok

Materiál

materiál nosnej konštrukcie DC;

Možné hodnoty sú:

1 – oceľ - plnostenná

2 – oceľ - priehradová

3 – zliatina

4 – oceľobetón

5A – spriahnutá oceľ-betón

5B – spriahnutá betón-betón

6 – drevo

7 – kameň

8 – tehla

9 – monolitický prostý betón

10 – monolitický železobetón

11 – monolitický predpätý betón

12 – prefabrikovaný železobetón

13 – prefabrikovaný predpätý betón

I – iný materiál

Druh konštrukcie

druh nosnej konštrukcie DC;

Možné hodnoty sú:

1 – dosková

2 – trámová

3 – rámová

4 – oblúková

5 – klenbová

6 – visutá

7 – zavesená

8 – hríbová

9 – priehradová

I – iná

Zaťažiteľnosť normálna

je zaťažiteľnosť vyjadrená najvyššou okamžitou celkovou hmotnosťou vozidla, ktorou môže prejsť most bez ďalších dopravných obmedzení, t.j. akokoľvek často, v ľubovoľnom počte, nezníženou rýchlosťou a pod.

Zaťažiteľnosť výhradná

je zaťažiteľnosť vyjadrená najvyššou okamžitou celkovou hmotnosťou vozidla, ktorou smie prechádzať cez most iba osamelo, t. j. za vylúčenia ostatných cestných vozidiel, avšak ďalších obmedzujúcich opatrení; pri združených mostoch sa toto obmedzenie nevzťahuje na dráhové vozidlá.

Zaťažiteľnosť výnimočná

je zaťažiteľnosť vyjadrená najvyššou okamžitou celkovou hmotnosťou zvláštného vozidla sústavy (vykonávajúceho prepravy mimoriadne ťažkých nákladov), ktorou smie prejsť cez most iba za vylúčenia všetkej ostatnej dopravy a pri dodržaní ďalších obmedzujúcich podmienok, najmä predpísaného spôsobu prejazdu mosta nízkou konštantnou rýchlosťou v určenej jazdnej stope pri priaznivých poveternostných podmienok, a prípadných ďalších mimoriadnych opatrení.

Rok určenia

rok určenia zaťažiteľnosti, prvá zaťažiteľnosť sa uvedie v čase vypracovania prvého mostného zošita.

Spôsob stanovenia

môže nadobúdať hodnoty:

P - projektovaná

SV – statický výpočet

PV – porovnávací výpočet

T – podľa tabuliek

Z – zaťažovacou skúškou

O - odhadom

Predmet premostenia

Uvedú sa všetky prekážky, ktoré dilatačný celok premosťuje.

Možné hodnoty sú:   :

Komunikácia

Miestna komunikácia

Účelová komunikácia

Železnica

Biokoridor

Záplavové územie

Vodná nádrž

Podchod pre chodcov

Kanál

Vodnýtok

Údolie

Iná prekážka

(uvedie sa konkrétna iná prekážka)

 

Aktualizované: 27.2.2018

Publikované: 11.1.2018


<október 2021>
poutstštpisone
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567

Aktuálne

TP 103 pre nadrozmernú dopravu

TP 103 pre nadrozmernú dopravu

21.05.2021

Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky s účinnosťou od 20.5.2021 schválilo technický predpis TP 103 – Nadmerná a nadrozmerná doprava. Ďalšie informácie o určovaní trás pre prepravu nadmerných a nadrozmerných nákladov sa nachádzajú v sekcii Prepravné trasy.

Viac…

Stav aktualizácie - apríl 2021

Stav aktualizácie - apríl 2021

28.04.2021

V mesiacoch marec – apríl 2021 boli vykonané aktualizácie základných prehľadových máp, štatistické výstupy v tabuľkovej forme so stavom dát cestnej siete k 1.1.2021. Pre lepšiu orientáciu uverejňujeme zoznam aktualizovaných dokumentov aj s odkazmi na ich umiestnenie.

Viac…

Aktualizácia údajov CTEC

Aktualizácia údajov CTEC

20.03.2021

Dňa 19.3.2021 na Portáli IS MCS bola zverejnená aktualizácia údajov centrálnej technickej evidencie ciest so stavom údajov k 1.1.2021. Tieto údaje reprezentujú stav údajov cestnej siete SR za rok 2020; k tomuto stavu budú následne spracované datasety, štatistické výstupy a mapové dokumenty, ktoré budú postupne zverejňované na webovej stránke odboru cestnej databanky. Viac…

Odkazy

  • Užitočné odkazy
  • Autorské práva
  • Mapa stránky
  • Technická podpora
  • Vyhlásenie o prístupnosti