Mosty sa ďalej členia na jednotlivé dilatačné celky, ktoré predstavujú najmenšiu evidenčnú jednotku mosta. Dilatačný celok je čast mosta, ohraničená dilatačnými škárami alebo zemnými telesami priľahlej cesty alebo ich kombináciou.
O dilatačnom celku sú evidované tieto nasledovné údaje:
Identifikačné číslo dilatačného celku
číselné označenie dilatačného celku v súlade so schémou dilatačných celkov.
Stav
stavebno-technický stav dilatačného celku, môže nadobúdať hodnoty :
1 – bezchybný
2 – veľmi dobrý
3 – dobrý
4 – uspokojivý
5 – zlý
6 – veľmi zlý
7 – havarijný
0 – neurčený
lon. E
zemepisná dĺžka na ploche dilatačného celku (GPS súradnica približne v strede dilatačného celku)
lat. N
zemepisná šírka na ploche dilatačného celku (GPS súradnica približne v strede dilatačného celku)
Výška H
nadmosrká výška Bvp (Balt po vyrovnaní) na ploche dilatačného celku
Správca
správca dilatačného celku
Vlastník
vlastník dilatačného celku
Dĺžka
vzdialenosť medzi osami mostných záverov (dilatačných škár) ohraničujúcich dilatačný celok
Materiál
materiál nosnej konštrukcie DC;
Možné hodnoty sú:
1 – oceľ - plnostenná
2 – oceľ - priehradová
3 – zliatina
4 – oceľobetón
5A – spriahnutá oceľ-betón
5B – spriahnutá betón-betón
6 – drevo
7 – kameň
8 – tehla
9 – monolitický prostý betón
10 – monolitický železobetón
11 – monolitický predpätý betón
12 – prefabrikovaný železobetón
13 – prefabrikovaný predpätý betón
I – iný materiál
Druh konštrukcie
druh nosnej konštrukcie DC;
Možné hodnoty sú:
1 – dosková
2 – trámová
3 – rámová
4 – oblúková
5 – klenbová
6 – visutá
7 – zavesená
8 – hríbová
9 – priehradová
I – iná
Zaťažiteľnosť normálna
je zaťažiteľnosť vyjadrená najvyššou okamžitou celkovou hmotnosťou vozidla, ktorou môže prejsť most bez ďalších dopravných obmedzení, t.j. akokoľvek často, v ľubovoľnom počte, nezníženou rýchlosťou a pod.
Zaťažiteľnosť výhradná
je zaťažiteľnosť vyjadrená najvyššou okamžitou celkovou hmotnosťou vozidla, ktorou smie prechádzať cez most iba osamelo, t. j. za vylúčenia ostatných cestných vozidiel, avšak ďalších obmedzujúcich opatrení; pri združených mostoch sa toto obmedzenie nevzťahuje na dráhové vozidlá.
Zaťažiteľnosť výnimočná
je zaťažiteľnosť vyjadrená najvyššou okamžitou celkovou hmotnosťou zvláštného vozidla sústavy (vykonávajúceho prepravy mimoriadne ťažkých nákladov), ktorou smie prejsť cez most iba za vylúčenia všetkej ostatnej dopravy a pri dodržaní ďalších obmedzujúcich podmienok, najmä predpísaného spôsobu prejazdu mosta nízkou konštantnou rýchlosťou v určenej jazdnej stope pri priaznivých poveternostných podmienok, a prípadných ďalších mimoriadnych opatrení.
Rok určenia
rok určenia zaťažiteľnosti, prvá zaťažiteľnosť sa uvedie v čase vypracovania prvého mostného zošita.
Spôsob stanovenia
môže nadobúdať hodnoty:
P - projektovaná
SV – statický výpočet
PV – porovnávací výpočet
T – podľa tabuliek
Z – zaťažovacou skúškou
O - odhadom
Predmet premostenia
Uvedú sa všetky prekážky, ktoré dilatačný celok premosťuje.
Možné hodnoty sú: :
Komunikácia
Miestna komunikácia
Účelová komunikácia
Železnica
Biokoridor
Záplavové územie
Vodná nádrž
Podchod pre chodcov
Kanál
Vodnýtok
Údolie
Iná prekážka
(uvedie sa konkrétna iná prekážka)
Aktualizované: 27.2.2018
Publikované: 11.1.2018