Prejsť na navigáciu

Kilometrovníkové staničenie

Kilometrovníkové staničenie je dané trojicou (resp. štvoricou):

  • číslo cesty, na ktorej sa staničí
  • ofset staničenia
  • smer
  • nepovinným parametrom je hodnota referenčného kilometrovníka

Lokalizácia kilometrovníkovým staničením predstavuje referencovanie udalosti na danej ceste vzhľadom na kilometrovník v danom smere. V prípade nešpecifikovaného kilometrovníka sa staničí vzhľadom na kilometrovník , ktorý je v danom smere najbližšie ku staničenej udalosti v rámci jedného segmentu cesty.

Ofset kilometrovníkového staničenia je súčtom hodnoty referenčného kilometrovníka a rozdielu kumulatívnych staničení udalosti (v danom smere na danej ceste) a referenčného kilometrovníka. Je udávaný v kilometroch.

Staničiť je možné len vzhľadom na kilometrovník, ktorý leží na tom istom segmente cesty ako staničená udalosť.

Na cestách, prípadne na segmentoch ciest, ktoré nie sú osadené kilometrovníkmi, nie je možné lokalizovať udalosti kilometrovníkovým staničením. Bez ohľadu na smer staničenia, ofset vždy rastie od začiatku cesty.

Na smerovo rozdelených cestách, ktorých smerovo rozdelené úseky sú na 2. úrovni modelované ako obojsmerné, je možné staničiť podľa kilometrovníka projektovaného z opačného smeru.

Zo samotného charakteru kilometrovníkového staničenia vyplýva, že je ním možno lokalizovať udalosti a javy len na medzikrižovatkových úsekoch a lúčoch. Pri nesprávnom osadení kilometrovníkov môže dôjsť k nasledujúcim inkonzistenciám:

  • v prípade, že vzdialenosť medzi dvoma za sebou idúcimi kilometrovníkmi je väčšia ako rozdiel ich hodnôt, vzniká na prekryve platností týchto kilometrovníkov pásmo nejednoznačnosti- nie je možné kilometrovníkovo staničiť
  • v prípade, že vzdialenosť medzi dvoma za sebou idúcimi kilometrovníkmi je menšia ako rozdiel ich hodnôt, nie sú definované niektoré hodnoty staničenia - staničenie sa nemení spojite

Hodnota ofsetu kilometrovníkového staničenia udalosti na nasledujúcom obrázku sa vypočíta ako súčet hodnoty na kilometrovníku a rozdielu kumulatívnych staničení udalosti a kilometrovníka, teda 50,5 + (46 – 51,43) = 45,07.

Výpočet ofsetu kilometrovníkového staničenia 

Výpočet ofsetu kilometrovníkového staničenia

 

Aktualizované: 11.1.2018 

Publikované: 11.12.2016


<máj 2019>
poutstštpisone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789

Aktuálne

Spresnenie polohy uzlov–ukončené

Spresnenie polohy uzlov–ukončené

29.04.2019

Z dôvodu potreby zosúladenia základných údajov centrálnej technickej evidencie pozemných komunikácií (CTEPK) s údajmi administratívnych hraníc, sme vykonali zmeny v evidencii polohy uzlov referenčnej siete v mieste hraníc krajov/okresov SR tak, aby zodpovedali platným údajom administratívnych hraníc. Uvedené zmeny sú t.č. ukončené a sú obsahom údajov CTEPK so stavom k 01.01.2019.

Viac…

Stav aktualizácie - apríl 2019

Stav aktualizácie - apríl 2019

29.04.2019

V mesiacoch marec – apríl  2019 boli vykonané aktualizácie prehľadových máp,  máp okresov a máp krajov  , štatistické výstupy v tabuľkovej forme so stavom dát cestnej siete k 1.1.2019. Pre lepšiu orientáciu uverejňujeme zoznam aktualizovaných dokumentov aj s odkazmi na ich umiestnenie.

Viac…
Workshop pre správcov CK - 2019

Workshop pre správcov CK - 2019

19.02.2019

Úsek technického rozvoja, ako vykonávateľ centrálnej technickej evidencie pozemných komunikácií SR, systému hospodárenia s vozovkami a mostami organizuje aj tento rok pracovné stretnutie/workshop pre správcov cestných komunikácií - investičné zložky, v týždni od 01.04.2019 do 05.04.2019.

Viac…

Odkazy

  • Užitočné odkazy
  • Autorské práva
  • Mapa stránky
  • Technická podpora
  • Vyhlásenie o prístupnosti