Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

Prejsť na navigáciu

Určenie odhadovanej základnej kategórie a šírky CK

Keďže kategória CK popisuje okrem iného celý jej priečny profil, určuje sa pre úseky CK na úrovni referenčnej siete, kde sú aj smerovo rozdelené jazdné pásy reprezentované jedným, spoločným úsekom. Križovatka je na tejto úrovni vždy reprezentovaná jedným uzlom.

Určenie kategórie CK výsledky homogenizuje tak, aby sa podľa možnosti kategória nemenila častejšie ako 200m.

V závislosti od kvality dát sa môžu vyskytovať prípady, kedy šírka nezodpovedá šírke podľa normy. Tieto údaje sú od ostatných odlíšené tak, že atribút písmeno nemá hodnotu. Taktiež takéto situácie môžu nastať pri neštandardnej konfigurácii priečneho profilu CK ako sú napr. trojpruhové úseky CK (I/63 Bratislava-Dunajská Lužná) a pod.

Algoritmus určenia kategórie CK nerieši špeciálne úseky CK prechádzajúce sídlami.

Odhadovaná šírka cestnej komunikácie pre účely výpočtu kategórie CK sa určuje z

  • počtu jazdných pruhov
  • (a) šírky jazdného pruhu
  • (c) šírky spevnenej časti krajnice
  • (d) šírky deliaceho pásu

Prierez štvorpruhovou smerovo rozdelenou cestnou komunikáciou 

STN 73 6101:2008, Prierez štvorpruhovou smerovo rozdelenou cestnou komunikáciou. b – šírka vyplývajúca z kategórie CK v metroch, a – šírka jazdného pásu, v – šírka vodiaceho prúžku (v1 vonkajšieho, v2 vnútorného), c – šírka spevnenej časti krajnice, e – šírka nespevnenej časti krajnice, d – šírka deliaceho pásu [norma]

 

Výsledná hodnota šírky pre smerovo nerozdelené dvojpruhové CK je určená na základe písmena (písmeno chýba v prípade, ak šírkové hodnoty nezodpovedajú norme) a odhadnutej šírky jazdného pruhu nasledovne:

 Šírka jazdného pruhu
 Šírka spevnenej časti krajnice
 Výsledná šírka
 Písmeno
 < 2  ľubovoľná 6,5
 
< 2; 2,9 )
 < 0,2  6,5  C
 < 2; 2,9 ) >= 0,2
 6,5  
 < 2,9; 3,4 )  < 1,1 7,5
C
 < 2,9; 3,4 )  >= 1,1  7,5  
< 3,4; 4 )
 < 0,4  9,5  
 < 3,4; 4 )  < 0,4; 1,1 )  9,5 C
< 3,4; 4 )
>= 1,1 
 11,5  C
>= 4
ľubovoľná 
11,5
 

                              Mapovanie vypočítaných šírok výslednú kategóriu CK

Písmeno chýba aj v nasledovných prípadoch:

  • daná časť CK má 1 alebo 3 jazdné pruhy,
  • šírka deliaceho pásu > 1,
  •  trieda CK je D, R, PD, PR.

Výsledná hodnota šírky pre smerovo rozdelené CK je určená na základe písmena (písmeno chýba v prípade, ak šírkové hodnoty nezodpovedajú norme) a odhadnutej šírky jazdného pruhu nasledovne:

Trieda CK
 Šírka jazdného pruhu
Šírka spevnenej časti krajnice
 Šírka deliaceho pásu
 Výsledná šírka
Písmeno
ľubovoľná < 3,4  ľubovoľná ľubovoľná
22,5
 
Iná ako D, R, PD, PR  >= 3,4  < 1,1 ľubovoľná
22,5  
Iná ako D, R, PD, PR  >= 3,4  >= 1,1 ľubovoľná
 22,5  C
R, PR  < 3,4; 3,65) < 1,8
ľubovoľná
 22,5  R
R, PR  < 3,4; 3,65)  >= 1,8 ľubovoľná
 24,5  R
R, PR  >= 3,65  < 1,8 ľubovoľná
 24,5  
R, PR  >= 3,65 < 1,8; 2,3)
ľubovoľná
 24,5  R
R, PR  >= 3,65 >= 2,3
ľubovoľná
 25,5  R
D, PD  < 3,4; 3,65 )  < 2,3 ľubovoľná
 24,5  
D, PD  < 3,4; 3,65 ) >= 2,3
ľubovoľná
 24,5  D
D, PD  >= 3,65 < 1,8
ľubovoľná
 24,5  
D, PD  >= 3,65 < 1,8; 2,3)
 ľubovoľná  24,5  D
D, PD  >= 3,65  >= 2,4  < 3,75 25,5
D
D, PD  >= 3,65  >= 2,4  >= 3,75  26,5  D
                                           Mapovanie vypočítaných šírok výslednú kategóriu CK.

Písmeno chýba aj v nasledovných prípadoch:

  • daná časť CK má viac ako 4 jazdné pruhy,
  • šírka deliaceho pásu je menšia ako 2,75 metra.

 

Aktualizované : 20.4.2020

Publikované: 19.4.2020


<júl 2025>
poutstštpisone
30123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910

Aktuálne

Stav aktualizácie 2025

Stav aktualizácie 2025

30.06.2025

V mesiacoch marec – jún 2025 boli vykonané aktualizácie základných prehľadových máp, štatistické výstupy v tabuľkovej forme so stavom dát cestnej siete k 1.1.2025. Pre lepšiu orientáciu uverejňujeme zoznam aktualizovaných dokumentov aj s odkazmi na ich umiestnenie.

Viac… 

Aktualizácia údajov CTEPK - 2025

Aktualizácia údajov CTEPK - 2025

02.05.2025

Dňa 28.03.2025 na Portáli IS MCS bola zverejnená aktualizácia údajov centrálnej technickej evidencie pozemných komunikácií so stavom údajov k 1.1.2025. Tieto údaje reprezentujú stav údajov cestnej siete SR za rok 2024; k tomuto stavu budú následne spracované datasety, štatistické výstupy a mapové dokumenty, ktoré budú postupne zverejňované na webovej stránke odboru cestnej databanky.

Stav aktualizácie 2024

Stav aktualizácie 2024

23.07.2024

V mesiacoch marec – júl 2024 boli vykonané aktualizácie základných prehľadových máp, štatistické výstupy v tabuľkovej forme so stavom dát cestnej siete k 1.1.2024. Pre lepšiu orientáciu uverejňujeme zoznam aktualizovaných dokumentov aj s odkazmi na ich umiestnenie.

Viac… 

Odkazy

  • Užitočné odkazy
  • Autorské práva
  • Mapa stránky
  • Technická podpora
  • Vyhlásenie o prístupnosti